Betallösningen är helt integrerad i ProPublik

Genom att vi stämmer av med ekonomiavdelningen kan vi minimera manuell administration. Tanken är att säljarna ska kunna ha full frihet att skapa kampanjer och försäljning utan att det ska medföra merarbete för någon i organisationen.

 Tack vare att ProPublik och Attendance2 agerar som betalförmedlare kan vi effektivisera bokföringen genom att vi slipper fakturor mellan oss och kunden. Vi har klientmedelskonton för våra kunder och därifrån sker löpande utbetalning av er försäljning. Era kunder gör alltså affären med er och vår del är att leverera betallösningen.

Vid fakturering sköter vi hela processen fram till att det blir ett eventuellt inkasso-ärende. Fakturan kan delas upp i en eller flera delbetalningar, vilket kund vid vart tillfälle bestämmer vid upprättande av kampanj/produkt.
A2 påminner vid behov vid sen betalning.

paminnelse1.png

Påminnelse 1

Efter cirka 3 dagar från förfallodagen via e-post.

paminnelse2.png

Påminnelse 2

 Efter cirka 7 dagar från och med påminnelse ett, skickas postalt.

paminnelse3.png

Påminnelse 3

efter cirka 7 dagar från och med påminnelse två, skickas postalt med påminnelseavgift adderad till fordran.

Om fakturamottagaren inte betalat efter tredje påminnelsen rapporterar leverantören detta till kund, kund beslutar om vidare handläggning.