Potter - pottbegränsningar

Biljettpotter ger bättre service och ökar biljettintäkterna.

Företagskunder har svårt att nyttja sina fasta platser på alla matcher som gör att företagen köper färre säsongskortsplatser samt att de står tomma attraktiva platser lediga på helgmatcher, platser som skulle kunna säljas och ge mer intäkt samt skapat en bättre inramning.

Erbjud kunderna att köpa 100 biljetter som sedan beställs i antal per match. En bättre kundservice som ni kan ta betalt för.

Det innebär att ni får ökad effekt, högre snittintäkt per såld pottbiljett och möjlighet att sälja fler attraktiva platser på helgmatcher.



•Hur fungerar en biljettpott i praktiken? Vi har under de 10 år vi erbjudit potter utvecklat en mängd olika funktioner för att våra kunder ska kunna få ut maximalt utfall med minimal administration.

•Låt kunden göra arbetet! Egen log-in Ni skapar enkelt en logg in till kunden, där de själva kan boka biljetter, se tidigare bokningar och hur många biljetter som finns kvar. Kunden kan även boka åt sina kunder eller medarbetare och på så sätt slippa en massa onödig administration.

•Självklart kan ni även göra bokningen i internordersystemet och att de avräknas mot potten, men det är en service som ni ska ta betalt för eller åtminstone förklara vad tjänsten du bjuder på är värd.

•Olika potter, begränsningar och kategorier kräver stor funktionalitet. Pottbegränsningar optimerar nyttjande och intäkt. Olika avtal och olika potter kräver att man kan begränsa möjligheterna att nyttja potten. Beroende på paketering vill man begränsa möjligheten att ta ut alla biljetter till de mest attraktiva matcherna.

•Vissa potter är prissatta så att man inte kan välja de mest attraktiva matcherna och de potter som är rena förmåner kan begränsas så att det finns ett maxtak per match. ProPublik erbjuder ett mycket enkelt sätt skapa och hantera dessa begränsningar med noll administration.

•Företagspotter Differentiera potten och ta betalt för service. Genom att erbjuda olika potter som paketeras med olika grad av service kan ni generera ökade intäkter och skapa ett beteende hos era kunder som ger er förenklad administration.

•Budgetpott Traditionell pott som endast kan avropas via webben och i god tid innan evenemanget. Allt för att minimera extraarbetet för säljaren och biljettadministratören.

•Förslag på prissättning: Något högre än säsongskortspriset på motsvarande sektion då potten ger bättre service till kunden. Kan dock initialt då ni gå över till potter vara lite lägre för att locka kunder att testa.

•Standardpott Ger kunden möjlighet att kunna beställa sina biljetter via webben, sin säljare via telefon, sms och e-post. Deadline för detta är något generösare än för budgetpotten, men vi rekommenderar ändå minst 48 timmar innan evenemanget.

•Om kund återkommer närmare än 48 timmar bör ni hjälpa dem men ge dem känslan att ni gör dem en stor tjänst.

•Förslag på tidsättning: Något högre än ordinarie säsongskortpris då ni ger kunden en mycket flexibel lösning.